FAQ: Ofte stilte spørsmål og svar

Under finner du ofte stilte spørsmål og svar fra ansatte og utleiere. Scroll ned for å lese.

FAQ: Ansatte

Hvordan registrerer jeg meg som bruker?
  • For å leie firmahyttene og -leilighetene må du være ansatt i en av våre medlemsbedrifter. Hvis din bedrift er medlem, send en e-post til post@minfirmahytte.no så hjelper vi deg med dette.
  • Hvis din bedrift ikke er medlem enda, send oss gjerne informasjon om hvem vi kan kontakte, for å presentere konseptet.
  • Du får automatisk tilsendt denne informasjonen på e-post straks din betaling er registrert. Les informasjonen nøye. Det kan være enkelte ting du må avtale på forhånd, for eksempel bestilling av utvask eller opplysninger i forbindelse med innsjekk på stedet.
  • Ja. Dette antallet inkluderer også barn, uansett alder. Hvis det står i hytteprofilen at det er mulighet for å leie ekstra barneseng, kan du sende oss en e-post så avtaler vi dette med utleier for deg.
  • Antallet som er oppgitt i hytteprofilen er maksimum antall personer. Det er ikke lov for flere enn dette å bo i boligen.
  • Ja, før du eventuelt har fått tildelt/bekreftet bestillingen kan du endre reisedatoer. Dette kan du gjøre på din side, under “aktive bestillinger”.
  • Hvis du allerede har fått tildelt/bekreftet bestillingen, må du kontakte post@minfirmahytte.no. Hvis den endringen du ønsker er mulig så hjelper vi deg med dette, men det tilkommer et endringsgebyr på kr 500,-.
  • Ja, men det må sendes en skriftlig forespørsel til post@minfirmahytte.no og det tilkommer et endringsgebyr på kr 1000,-. Det må også godkjennes av utleier, spesielt ved utenlandsreiser der navn på leietaker må registreres på forhånd for å få lov til å leie ut.
  • Du kan fritt kansellere en bestilling innenfor 24 timer etter at bestillingen er bekreftet/tildelt deg, så lenge det er minst 14 dager før ankomstdato.
  • Senere enn 24 timer etter at bestillingen har blitt bekreftet/tildelt deg, eller hvis det er mindre enn 14 dager til avreise, er bestillingen bindende. Du kan kansellere bestillingen på din side, under aktive bestillinger.
  • For kanselleringer senere enn 24 timer etter tildeling, se våre regler og vilkår for informasjon om kanselleringsgebyr.
  • Selv om du har bestilt utvask må du sette ting tilbake på plassen sin, og vaske opp det du har brukt av kopper og kar. Husk å tømme kjøleskap, ta med dine matvarer, flasker og tørrvarer tilbake og kast søppel. Har du brukt peis/vedovn, må denne tømmes for aske.

 

FAQ: Utleiere

  • Vi trekker en provisjon på 5% fra dine totale leieinntekter.
  • Du har 48 timer på å bekrefte bestillingen. Det er svært viktig at dette gjøres innen fristen.
  • De første 24 timene etter at du har bekreftet bestillingen, har leietaker rett til fri kansellering så lenge det er minst 14 dager til leieoppholdet starter. Dette er for at leietaker skal kunne sjekke at de får flybilletter, og liknende. Les mer om kanselleringer og når du har rett på kompensasjon i våre regler og vilkår.
  • Kun registrerte ansatte i våre medlemsbedrifter kan bestille firmahytter og -leiligheter gjennom Prodess. Prodess er et norskt selskap og har kun norske bedrifter som medlemmer. Mange bedrifter bruker Prodess som sitt tilbud på firmahytter, som er et populært velferdsgode.
  • I tillegg til å registrere tilgjengelighet for hytta eller leiligheten, trenger vi en siste bekreftelse fra deg før vi tildeler leieperioden. Dette er for å unngå dobbeltbestillinger.
  • Dette er den ordinære leieprisen, normalt lavsesongsprisen, som oppgis dersom ikke spesialperioder er registrert. Du trenger ikke angi start- og sluttdato for base price, da denne vil være løpende. Derfor er det lurt å registrere de spesialperiodene du har, så langt frem i tid som mulig, og blokkere opptatte dager fortløpende.
  • Under special periods kan du legge inn en egendefinert pris et gitt antall dager dersom du har perioder du ønsker å tilby spesielt lave priser.
  • Special periods, eller spesialperioder, er de leieperiodene der prisene avviker fra base price. Som regel er spesialperiodene høysesonger som jul, påske og fellesferien. De prisene du legger inn her vil overkjøre base price i den registrerte perioden.
  • Du vil motta betaling for leie den 25. i måneden, for alle bekreftede bestillinger som er betalt av leietaker innen den 20. i måneden, og betalingen mottar du måneden før leieoppholdet starter. Dersom leieoppholdet ble bestilt i samme eller følgende måned, og leietakers betaling skjer etter den 20., vil beløpet overføre til neste måneds utbetaling til deg.
  • Når du logger inn kan du gå til hovedmenyen og klikke på My bookings for å se en full oversikt over bestillingene du har mottatt. Vær også oppmerksom på at leietakeren kan ha slettet sin bestilling i mellomtiden.
  • Gå til Calendar og registrer datoene du vil blokkere.
  • Hvis du leier ut i andre kanaler, for eksempel på finn.no eller AirBnb vil de kunne tilby en kalender-lenke. Denne lenken kan du kopiere, og legge inn i systemet vårt, slik at Prodess-kalenderen er helt oppdatert. Vi anbefaler allikevel å sjekke Prodess-kalenderen 1 x i måneden, for å være helt sikker på at alt stemmer. Gå inn på Calendar, velg Import/Export, og legg inn kalender-lenken her. Da vil du ha full oversikt over all din utleie i kalenderen.
  • Vi tar oss av markedsføringen for deg, helt gratis. Du vil også motta nyhetsbrev med tips underveis. Kontakt oss gjerne på post@minfirmahytte.no dersom du har spørsmål eller tilbakemeldinger.